Wybierz temat/motyw przewodni swojej ceremonii ślubnej i przyjęcia weselnego.

Autor: KARTA STUDIO TEAM, data: 04-03-2013

 

WYBIERZ TEMAT/MOTYW PRZEWODNI SWOJEJ CEREMONII I PRZYJĘCIA WESELNEGO.

Czy będzie to monogram, skomplikowany wzorek, wybrany kolor lub paleta barw czy nawet kwiat, powtarzający sie element w Twojej papeterii ślubnej, w Kościele i w sali weselnej pomoże ci spersonalizować i zunifikować Twój wielki dzień. Nie martw się - dzięki temu wszyscy goście zapamiętają to wydarzenie jeszcze przez długi czas.

      zaproszenia z monogramem                    zaproszenia z motywem graficznym                   zaproszenia z paletą barw

                                     

                      nr kat.: 040                                                               nr kat.: 003                                                          nr kat.: 018

 

Co powinien zawierać komplet papeterii ślubnej?

Autor: KARTA STUDIO TEAM, data: 28-02-2013

 

CO POWINIEN ZAWIERAĆ KOMPLET PAPETERII ŚLUBNEJ?

Papeteria ślubna zawiera kilka komplementarnych elementów. Ich ilość możesz dopasować, w zależności od wielkości Twojego budżetu, formalności ceremonii oraz ilości zaproszonych gości. Żeby wybrać odpowiednie elementy warto poznać jakie pełnią funkcję.

ZAWIADOMIENIA ŚLUBNE

Zawierają informację o Parze Młodej, dacie i miejscu ślubu. Pozwalają z dużym wyprzedzeniem czasowym dać znać naszym gościom, by zarezerwowali sobie czas na przybycie. Jeśli jeszcze nie przemyśleliście oprawy graficznej zawiadomienia mogą mieć dowolną formę, nawet zabawną.

Informacja powinna zawierać: Imiona i nazwiska Pary Młodej, datę i miejsce wydarzenia.

ZAPROSZENIA NA ŚLUB

Przybierają już formalną postać i najważniejszym z elementów papeterii, dla której winno wybrać się wspólny temat graficzny. Zaproszenia w pierwszej kolejności muszą zawierać informację o Parze Młodej, dacie i godzinie oraz miejscu wydarzenia. Na tej samej karcie można także umieścić informację o przyjęciu weselnym (miejsce, godzina)oraz informację kiedy goście muszą potwierdzić swoje przybycie (tzw. RSVP). Niektóre zaproszenia zawierają także inne informacje np.: jak obowiązuje strój, czy należy przynieść kwiaty czy w zamian kwiatów para młoda prosi o przyniesienie książki.

USTAWIENIA STOŁÓW

Przy wejściu do sali bankietowej warto ustawić makietę informującą o ustawieniu stołów w sali, ich numerach (bądź innym oznakowaniu) oraz listę imienną gości przynależącą do każdego stołu. W ten sposób goście w prosty sposób trafią na swoje miejsce i nikt nie będzie musiał dopytywać się gdzie będzie siedział.

MENU

Zazwyczaj na przyjęciach weselnych obowiązuje ograniczony wybór dań, które wcześniej wybrała dla swoich gości Para Młoda. Warto przed podaniem jedzenia poinformować gości jaka uczta na nich czeka oraz jakie mają możliwości wyboru. Menu zawiera zazwyczaj zupę/przystawkę/danie główne/deser zawierające z czego składa się każde danie oraz w ich kolejności podawania. Dodatkowo można umieścić także wybór win lub drinków czy napoi. Manu można umieścić każdemu gościowi z osobna na jego nakryciu lub poustawiać większe menu na środku poszczególnych stołów.

NUMERY STOŁÓW

Na środku każdego stołu ustaw widoczny numer (lub inne oznakowanie) stołu pozwalające gościom łatwiej znaleźć ich stół a potem miejsce przy stole. Jeśli do papeterii należy także ustawienie stołów, przypilnuj aby wszystko sie zgadzało.

IMIENNE WINIETY /MIEJSCE GOŚCIA PRZY STOLE

Jeśli będziesz mieć więcej niż 15 gości, nie będziesz wstanie poinformować ich gdzie mają zająć swoje miejsce przy stole. Dlatego przy każdym nakryciu najlepiej postawić karteczkę z imieniem i nazwiskiem gościa. Zazwyczaj przy jednym stole siada 8-10 osób. Ponieważ karteczki są dość małe, a lepiej żeby Imiona i Nazwiska gości były dobrze widoczne (szczególnie dla starszych osób) z całego motywu graficznego papeterii warto umieścić tylko jakiś mniejszy element lub fragment grafiki.

PERSONALIZACJA PRZY PREZENTACH DLA GOŚCI

Będziecie rozdawali drobne prezenty dla gości. Umieśćcie na pudełeczkach, torebkach czy opakowaniach małe nalepki lub karteczki z elementem graficznym całej papeterii. Na karteczkach można umieścić krótkie podziękowanie np.: "Dziękujemy, że byliście z nami". Mogą się tam znaleźć wasze imiona i data ślubu.

PROGRAM CEREMONII

Program przybiera postać małej książeczki, która ułatwia gościom uczestniczyć w całej ceremonii (zazwyczaj kościelnej). Program zawiera wszystkie ważniejsze etapy ceremonii, informuje o kolejności czytań, modlitw, przemówień i pieśni. Na początku programu umieszcza się zazwyczaj informację o świadkach, rodzicach i wszystkich istotnych osobach związanych z ceremonią. Niektórzy na końcu programu umieszczają także rodzaj podziękowań dla osób ważnych w ich życiu lub zmarłych.

INFORMACJA O ZAKWATEROWANIUI MAPY INFORMACYJNE

Dla gości przybywających z daleka i nie znających okolicy ceremonii i przyjęcia weselnego warto przygotować listę okolicznych hoteli i pensjonatów.  Dodatkowo warto wykonać mapę okolicy oraz instrukcję dotarcia na miejsce autobusem, pociągiem lub samochodem. Informacje można dołączyć jako dodatkową kartę do zaproszenia. Jeśli budżet jest ograniczony warto wykonać takie planiki w postaci pdfa i załączyć do e-maili albo wręcz opisać instrukcję w e-mailu. Bardziej techniczni nowożeńcy mogą przygotować taką instrukcję i umieścić ją na swojej stronie internetowej.

PODZIĘKOWANIA DLA GOŚCI

Po swoim ślubie wyślijcie podziękowania dla gości. Karta powinna zawierać motywy graficzne zawarte we wszystkich innych elementach papeterii ślubnej. Treść podziękowania powinna być napisana ręcznie. Podziękować można gościom za przybycie, za otrzymane prezenty, świadkom za ich dodatkową rolę, którą pełnili podczas ceremonii itd.

 

Kiedy i po co wysyłamy zawiadomienia o ślubie?

Autor: KARTA STUDIO Team, data: 27-02-2013

 

Zawiadomienia o ślubie powinny być wysyłane najpóźniej na 3 miesiące przed datą ślubu. Zawiadamiają one rodzinę i przyjaciół o waszych planach ślubnych. Zawiadomienia pozwalają waszym przyszłym gościom na wpisanie waszego ślubnego wydarzenia do ich własnego kalendarza. Mogą się okazać także bardzo przydatne dla waszych zagranicznych lub przybywających z daleka gości, szczególnie, kiedy ślub planowany jest w specyficznym miejscu (kurorcie nadmorskim, górskim itp.), wtedy goście mogą także dopasować sobie dłuższe wakacje w okolicy.

 

Tradycyjnie zawiadomienia są mniejsze od ostatecznego zaproszenia, choć powinny do niego pasować lub być w podobnym stylu, najlepiej przygotować je w kolorze białym lub ecru. Powinny być wysyłane pocztą, w kopercie.

Zawiadomienie powinno zawierać przede wszystkim:

- kogo tyczy się wydarzenie (Para Młoda, Solenizant, Jubilat itp.)

- kiedy odbędzie się wydarzenie

- co to jest za wydarzenie.

Do kogo wysyłać zawiadomienie o ślubie?

Zawiadomienia mogą być wysyłane do wszystkich waszych gości. Szczególnie ważne są jednak dla tych gości, z którymi na co dzień macie mniejszy kontakt (rodzinna z innego miasta, dawno nie widziani przyjaciele). Pamiętaj jednak, że wysyłając takie zawiadomienie tylko do niektórych, reszta osób, która będzie zaproszona, a nie otrzyma zawiadomienia, może myśleć, że nie została wliczona do listy gości lub nie zarezerwuje sobie wolnego czasu, by przybyć na wasz ślub.

 

Inna funkcja zawiadomienia?

W Polsce zawiadomienia funkcjonują także jako rodzaj zaproszeń dla gości, którzy mają przybyć np. tylko na ceremonię kościelną i wtedy nie dosyła się im w ogóle zaproszeń. Do reszty gości, którzy np. po ceremonii kościelnej mają pozostać też na przyjęciu weselnym rozsyła się później szczegółowe zaproszenia. Można także wysłać do wszystkich zawiadomienia, a później dosłać wszystkim zaproszenia z opisem, na którą formę uroczystości są zapraszani.

Czy warto korzystać z wypożyczalni sukien ślubnych lub kupować suknię w outlecie?

Autor: KARTA STUDIO TEAM, data: 19-10-2012

Czy warto korzystać z wypożyczalni sukien ślubnych lub kupować suknię w outlecie?

Jeśli chcesz zaoszczędzić pieniądze możesz wypożyczyć suknię lub kupić tzw. próbkę modelu lub suknię z końcówek kolekcji.  Zaletą sukni próbki lub z outletu jest to, że suknia pozostanie w Twojej szafie tak długo jak zechcesz i będziesz mieć pewność, że nikt wcześniej w niej nie brał ślubu. Wadą takich sukien jest to, że przed Tobą zapewne była mierzone wiele razy i mogą mieć drobne uszkodzenia,  zazwyczaj występują nie we wszystkich rozmiarach i kolorach, liczba modeli jest także ograniczona. Suknie z wypożyczalni natomiast na pewno były noszone wcześniej, nie można dokonywać na nich poprawek i dopasowania, określone modele nie występują we wszystkich rozmiarach i musisz je oddać na czas. Wypożyczając suknię dokładnie ją obejrzyj czy nie jest popruta i czy została dokładnie wyczyszczona. Podczas jej użytkowania uważaj aby jej nie zaplamić jedzeniem i nie rozpruć. Pamiętaj, że często jeśli chcesz zostawić sukienkę na pamiątkę, możesz tą suknię wykupić na własność.

Winieta imienna na stół weselny

Autor: KARTA STUDIO TEAM, data: 15-10-2012

Dzisiaj prezentujemy jak samodzilenie wykonać weselne winiety na stół i numery stołów. Skorzystaj z naszego szablonu w wordzie do samodzielnej personalizacji, a wszystko wyda Ci się proste - wystarczy go pobrać z naszej strony (pobierz tutaj). Wystarczy tylko drukarka i trochę grubszy papier. Poniżej znajduje sie instrukcja czego bedziesz potrzebować i jak wykonać projekt.

1) Czego będziesz potzrebować - trymer do papieru z funkcją bigowania, nasz wydrukowany i uzupełniony szablon na grubszym papierze, nozyczki, tasmę klejącą dwustronną, skrawek kolorowego ozdobnego papieru i ozdobny dziurkacz np. w kształcie serca.

2) Za pomocą trymera wytnij z szablonu winiety na stół. Pamietaj aby nie przeciąć ich w połowie, tam gdzie jest pomarańczowa linia na środku należy wykonać trymerem big 3) tak by łatwiej zgiać użytek w połowie, by samodzielnie winieta stała na stole.

4) Z ozdobnego papieru kolorowego wytnij ozdobnym dziurkaczem dwa serduszka.

5) Na krańcu jednego z serduszek naklej mały kawałek dwustronnej taśmy klejącej, odbezpiecz drugą stronę taśmy i do pierwszego serduszka przymocuj drugie aby tworzyły duet jak "Para Młoda"

6) Do połaczonych serduszek z jednej strony przylep drugi kawałek taśmy klejącej dwustronnej, odbezpiecz drugą stronę taśmy i przylep duet serduszek do winiety. Tak samo możesz przygotować duet serduszek dla numeracji stołów weselnych.

Co to jest fascynatka - porada stylisty

Autor: KARTA STUDIO TEAM, data: 12-10-2012

Staramy się komleksowo myśleć o Twojej ceremoni ślubnej. Dlatego od czasu do czasu na naszym blogu będą pojawiać się porady naszej zaprzyjaźnionej stylistki i personal shopper Aleksandry L. Link do jej strony znajduje się poniżej artykułu.

 

zdjęcie pochodzi ze sklepu internetowego firmy Accessorized i zostało przez nich wykonane. http://uk.accessorize.com/uk/accessories/hair-accessories

 

Co to jest "fascynatka"?

Fascynatka to rodzaj ozdoby do włosów, którą najczęściej można zobaczyć na brytyjskich weselach, nie tylko na głowie Panny Młodej, ale także żeńskiej części gości. Jest większa niż zwykła spinka. Często wykonuje się ją z piór, kwiatów lub tkaniny. Dodatkowo mogą ją upiększać kryształki, korale czy wstążki. Całość mocuje się na grzebyku, opasce lub miękkiej bazie, którą można przymocować wsuwkami. Delikatna fascynatka może zaskakująco zmienić fryzurę, ładnie podpiąć puszczone luźno włosy lub stanowić niezwykłą podpinkę welona.

 

    www.lusty.pl

 

 

 

Co, gdzie i kiedy - ułatwiamy planowanie ślubu

Autor: KARTA STUDIO TEAM, data: 07-10-2012

Nie chcesz o niczym zapomnieć? Chcesz by wszystko na Twoim ślubie się udało? Wydrukuj naszą listę spraw do załatwienia przed ślubem, a na pewno nie zapomnisz o najważniejszych rzeczach.

Dla ciebie przygotowliśmy także wersję listy, którą możesz sobie wydrukować. Kliknij tutaj na LINK i pobierz plik pdf.

Kartka urodzinowa

Autor: KARTA STUDIO TEAM, data: 04-10-2012

Wykonaj samodzielnie kartkę urodzinową. Wykorzystaj nasz papier ozodbny. Wystarczy pobrać to co znajduje się pod linkiem, wydrukować na domowej drukarce i wykorzystaj go także w innych projektach. Poniżej nasz pomysł jak wykorzystać papier.

1)  2)  3)

4)  5)   6)

7)  8)  9)

1) Co będziesz potzrebować? - trymer do papieru, nożyczki, zwykłą i piankową dwustronną taśmę klejącą, klej, ozdobny sztywny papier na podstawę kartki, sztywny biały papier do wykonania pieczątki, skrawek sztywnego papieru w innym kolorze niż podstawa, pieczątki z motywem i z napisem, dwa tusze do pieczątek, kredki, ozdobny dziurkacz.

2) Przetnij ozdobny papier w formacie A4 na pół.

3) Jedną połowę z przeciętnego papieru zegnij w połowie lub jeśli dysponujesz trymerem z bigowaniem, wykonaj bigowanie i wzdłuż bigi zegnij kartkę na pół.

4) Wydrukuj nasz papier ozdobny na swojej drukarce. Wytnij z niego odpowiedni kawałek, który zmieści się na froncie kartki. Na jego rersie naklej zwykłą taśmę dwustronną. Nie odbezpieczaj drugiego zabezpieczenia taśmy.

5) Na białym kartonie odbij pieczątkę. Proponujemy, żeby wykonać to tuszem w jasnym, neutralnym kolorze tak aby zarys był widoczny tylko dla celów wypełnienia rysunku kredkami 6).

7) Pamiętaj aby sprawdzić gdzie chcesz nakleić wykonany z pieczątki rysunek i w którym miejscu wobec tego powinien być przyklejony ozdobny papier. Odbezpiecz taśmę dwustronną i przyklej ozodbny papier z naszej kolekcji do podstawy kartki.

8) Z kolorowego skrawka papieru wytnij dziurkaczem ozdobnym np. motyw kokardki. Podklej tył kokardek taśmą dwustronną i nalep je na rogach wyciętego rysunku. Podklej cały rysunek dwustronną taśmą piankową, dzięki czemu kolorowy motyw będzie odstawał od podstawy. Przyklej obrazek tak by zostało miejsce na przyłożenie pieczątki z okazjonalnym napisem 9)

9) Wytuszuj drugą pieczątkę z napisem gratulacyjnym i przypieczętuj podstawę karty.

Kartka gratulacyjna z okazji narodzin

Autor: KARTA STUDIO TEAM, data: 30-09-2012

W dzisiejszym poście prezentujemy jak samodzilenie wykonać kartkę gratulacyjną z okazji narodzin nowego członka rodziny. Oddajemy także do waszej dyspozycji papier ozodbny, który możecie samodzielnie wykorzystać jako tło waszej kartki. Wystarczy pobrać to co znajduje się pod linkiem, wydrukować na domowej drukarce i korzystać do woli. Papier można także wykorzystać do wykonania karty "W dniu ślubu" lub zaproszeń. Poniżej nasz pomysł jak wykorzystać papier.

1)   2)  3)

4)   5)  6)

7)   8)  9)

10   11 12

1) Co będzieszpotzrebować? - trymer do papieru, nożyczki, zwykłą i piankową dwustronną taśmę klejącą, klej, ozdobny sztywny papier na podstawę kartki, sztywny biały papier do wykonania pieczątki, skrawek sztywnego papieru w innym kolorze niż podstawa, pieczątki z motywem dziecięcym i z napisem tematycznym, dwa tusze do pieczątek, kredki, ozdobny dziurkacz brzegowy i narożnikowy.

2) Przetnij ozdobny papier w formacie A4 na pół.

3) Jedną połowę z przeciętnego papieru zegnij w połowie lub jeśli dysponujesz trymerem z bigowaniem, wykonaj bigowanie i wzdłuż bigi zegnij kartkę na pół.

4) Wydrukuj nasz papier ozdobny na swojej drukarce. Wytnij z niego odpowiedni kawałek, który zmieści się na froncie kartki.

5) Na białym kartonie odbij pieczątkę. Proponujemy, żeby wykonać to tuszem w jasnym, neutralnym kolorze tak aby zarys był widoczny tylko dla celów wypełnienia rysunku kredkami 6).

7) Jak już pokolorujesz motyw pieczątki wytnij ją do odpowiedniego kształty zostawiając na brzegach odpowiednio dużo wolnego miejsca aby wykonać ozdobnym dziurkaczem brzegowym nacięcia na rogach.

8) Wracamy do wyciętego kwadratu z wydrukowanego papieru ozdobnego. Na jego rewersie naklejamy zwykła dwustronną taśmę klejącą. Odbezpieczamy drugą stronę taśmy i delikatnie naklejamy papier ozdobny na podstawę kartki 9).

10) Ozdobnym dziurkaczem brzegowym wytnij wzór wzdłuż którejś krawędzi podstawy kartki.

11) Ze skrawka drugiego kolorowego papieru wytnij kształt lekko większy niż karton z rysunkiem z pieczątki. Podklej papier kolorowy dwustronną piankową taśmą. Dzięki temu cały obrazek będzie odstawał od reszty kartki z efektem 3D. Tył rysunku z pieczątki pokryj klejem i przyklej do kolorowego tła. Zdejmij zabezpieczenie z drugiej strony taśmy piankowej i przyklej całość do podstawy kartki.

12) Wytuszuj drugą pieczątkę z napisem gratulacyjnym i przypieczętuj podstawę karty.

Ozdobna torebka na prezenty - jak ją wykonać samodzielnie

Autor: KARTA STUDIO TEAM, data: 19-09-2012

                            

Co bedziesz potrzebować do wykonania większej ozdobnej torebki na prezenty dla gości np. na wesele:

- Papierowa torebka dla zawartości do 1 kg - do kupienia w każdym supermarkecie.

- Ozdobny dziurkacz brzegowy i dziurkacz do kółek - do kupienia w sklepach internetowych i papierniczych.

- Ozdobna pieczątka i tusz do pieczątek.

- Taśma klejąca dwustronna (dział budowlany w supermarkecie).

- Nożyczki.

    

1)    2) 

3)    4)

1) Dziurkaczem ozdobnym brzegowym wycinamy wzorek wzdłóż krawędzi otwarcia torebki papierowej.

2) Pokrywamy gumową część pieczątki tuszem i stemplujemy wzorki na froncie/froncie i tyle torebki (wcześniej, najlepiej na jakiejś dodatkowej kartce, sprawdzić czy po dociśnięciu tusz się nie rozlewa i czy odpowiada nam wybrany kolor). Odczekujemy dłuższą chwilę aby wysechł tusz.

3) W czasie schnięcia tuszu możemy wyciąć dziurkaczem kształt zamkniecia - zalepki (w naszym przypadku jest to kółko), dla tych którzy nie posiadają dziurkacza proponujemy wyciąć nożyczkami kwadrat lub prostokąt.

4) Jeśli już mamy zamknięcie, należy odciąć kawałek taśmy dwustronnej i nalepić go z tyłu kółka, tak by taśma nie wystawała spod papieru. Proszę nie odlepiać zabezpieczenia drugiej strony taśmy, aż do momentu ostatecznego zamknięcia uzupełnionej np. cukierkami torebki. Wycięte zamknięcie należy przylepić do połowy krawędzi otwarcia papierowej torebki (widać na zdjęciu na samej górze artykułu).